Isnin, 23 Julai 2012

NILAI RINGGIT TERKUMPUL



Sekiranya anda mengetahui tentang Compounded dalam pelaburan, anda pasti teruja untuk terus membiarkan wang pelaburan anda & keuntungan tahunan untuk terus dilaburkan. Kenapa begitu?

Faedah Terkumpul ialah satu keadah pelaburan di mana segala pendapatan dari samada Kenaikan Nilai Modal (kenaikan harga unit) dan pengagihan (dividen) sesuatu dana dari tahun kewangan yang sebelumnya dilaburkan semula secara automatik di permulaan tahun kewangan berikutnya.

Keadah ini memberi kesan yang amat ketara ke atas nilai pelaburan pelabur. Ia membantu mempercepatkan objektif /matlamat pelaburan sesuatu dana dicapai.


Oleh itu sekiranya anda membiarkan wang pelaburan anda & keuntungan tahunan terus dalam pelaburan untuk jangka masa panjang ia pasti akan mengujakan diri anda kerana keuntungan itu akan berlipa kal ganda berbanding dengan sekiranya anda mengeluarkan keuntungan setiap tahun yang diberikan. Memang keuntungan tahunan itu milik anda, tetapi apakah tujuan kita melabur? adakah untuk keuntungan yang kecil atau keuntungan yang lebih besar? atau adakah untuk jangkamasa pendek? atau untuk jangka masa yang lebih panjang? FIKIR-FIKIRKANLAH & RENUNG-RENUNGKANLAH !

Untuk keterangan lanjut hubungi saya 012-3970089


Tiada ulasan:

Catat Ulasan